Thursday, October 19, 2006

Hamburg Zweitausendeins in 2006

( Naar de Nederlandse vertaling.)



Returned from a short vacation to Hamburg and its surroundings, the blog continued thanks to some great contributions of Joergen. Thanks for that Jo !!

Early this week we stayed for a few days in a little village near Hamburg at the house of our aunt, whose husband died recently. She asked me to take care of his records. Besides a lot of classical music I found some common records in the style between Louis Armstrong and Glenn Miller and a lot of soundsheets from the 1950s and 1960s. Isn't it remarkable that he collected, like me, these ephemeral flexies? I also found some nice 1960s Schallbildkarten like the one above wich contains the song In Hamburg sind die Nächte lang ( 5/23). A nice item for a record colletor isn't it?

We walked around Lüneburg, the Lüneburger Heide ( A good place to be during this late summer) and Hamburg.

In Hamburg I visited the great record shop Zweitausendeins (see the link below the title bar)which has a great jazz collection with a lot of bargain.
I bought a handfull of CD from the Original Jazz Classics series, that will be discontinued, for 2 or 3 euro each and the great Dexter Gordon box with the complete Prestige Recordings. A great set!

Today I have to prepare myself to the visit of Bob tomorrow and the Doctor Jazz Reunion on Saturday.

Nederlands ( To the English translation )

Terug van een korte vakantie naar de omgeving van Hamburg. De Keepswinging weblog werd in de tussentijd verzorgd door Joergen, die een paar interessante blogs maakte. Bedankt Joergen !!

Eerder deze week logeerden we een paar dagen in een dorpje vlakbij Hamburg in het huis van een tante. Haar man is een paar jaar geleden gestorven en ze vroeg me me te ontfermen over zijn platen. Ik vond er, behalve een flink aantal klasieke platen, algemene jazz platen in het genre tussen Louis Armstrong en Glenn Miller. Het verwonderde dat hij ook een flink aantal soundsheets ( klankdrukken in goed Nederlands) bewaard had uit de vijftiger en zestiger jaren. Grappig om te ontdekken dat hij, net als mij, gefascineerd werd door deze dunne plastic wegwerpschijfjes. Er zaten ook een paar afspeelbare ansichtskaarten bij zoals hierboven afgebeeld. Het bevat het liedje "In Hamburg sind die Nächte lang". Leuk spul voor een verzamelaar !!

We struinen rond in het Anton Pieck plaatsje Lüneburg en de Lüneburge Heide, waar het, in een heerlijk nazomerzonnetje goed toeven was. We reisden ook naar Hamburg, waar een bezoek aan de platenwinkel Zweitausendeins op mijn verlanglijstje stond (zie link onder de titel). Hier hebben ze vaak erg goedkope aanbiedingen en een grote jazzcollectie.
Ik kocht er een handvol CD uit de serie Original Jazz Classics voor twe of drie uero. De serie is gestopt en verdwijnt uit de schappen. Ik kocht er ook de grandioze box met The Completew Dexter Gordon Prestige Recordings. Alleen al die box maakt een bezoek aan de winkel waard, al is hij ook via het internet te koop.
Een prachtige set.

Vandaag bereid ik me voor op het bezoek van Bob . morgen en de Doctor Jazz Reunie in Wageningen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home